Purivives Retur och reklamations policy
Ångerrätt och returer
När du som konsument handlar varor på internet har du som huvudregel alltid 14 dagars ångerrätt enligt lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.
Ångerrätten löper från den dag du tagit emot varan och gäller under förutsättning att varan returneras till Purivive i väsentligen oförändrat skick. Det innebär att du inte får använda varan, ta bort etiketter eller bryta eventuella förseglingar. För att kunna utnyttja ångerrätten bör varan skickas tillbaka till Purivive i sin originalförpackning.
Mejla oss på purivive.se@gmail.com - Vi behöver följande information:
- a) ordernummer (finns i din orderbekräftelse, på följesedeln eller fakturan)
- b) ditt namn och kontaktuppgifter
- c) antal och namn på de produkter som önskas returneras
Purivive skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Vi rekommenderar att returen sker med Posten Varubrev. Kunden står för returkostnad enligt Postens portotabell och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott eller frisvar.
Adress:
Levsmart Ljungdells Konsultfirma
Idrottsgatan 29
265 72 Kvidinge
Reklamation
Om du har fått en defekt eller felexpedierad vara ber vi dig att omgående kontakta vår kundservice via kontaktformuläret på vår hemsida eller maila oss på purivive.se@gmail.com. Beskriv felet så utförligt som möjligt. Om vi inte kan lösa problemet får du naturligtvis reklamera produkten för att få en ny. Reklamationer skall göras i enlighet med de instruktioner du får av oss.
Reklamation till Purivive ska göras inom skälig tid efter det att felet upptäckts.
Purivive följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.
Tvist mellan Purivive och en konsument kan hänskjutas till Allmänna reklamationsnämnden för avgörande. Allmänna reklamationsnämndens adress är Box 174, 101 23 Stockholm och webbplatsens adress är www.arn.se. I sista hand kan tvist lösas av allmän domstol, varvid Stockholms tingsrätt ska vara första instans.
Reklamationspolicy
Om en vara avviker från avtalet eller på annat sätt inte motsvarar den beskrivning som Purivive har lämnat, kan du som konsument reklamera varan till Purivive.
Vid reklamation ber vi dig att omgående kontakta oss via formuläret på hemsidan eller maila vår kundservice på purivive.se@gmail.com. Beskriv felet så utförligt som möjligt.
Reklamationsrätten omfattar endast ursprungliga fel (och inte fel som t.ex. beror på att varans normala hållbarhetstid passerats eller som uppkommit pga. normalt slitage). Meddelande om felet ska lämnas till Purivive inom skälig tid från det att du upptäckte eller borde ha upptäckt felet. Purivive rekommenderar därför att du kontrollerar varan noggrant direkt vid mottagandet.
Beroende på produktfel kan vi kräva att du returnerar produkten till oss. Du står själv för risken för varor du returnerar. Purivive rekommenderar därför att du paketerar varorna på ett sådant sätt att den inte riskerar att skadas under transporten. Varan ska, om möjligt, returneras oanvänd med oskadad originalförpackning (du bör t.ex. inte skriva, tejpa eller sätta frimärken på originalförpackningen).
Force majeure
Purivive är inte skyldiga att fullgöra köpavtal om fullgörandet försvåras till följd av en händelse utanför Purivives rimliga kontroll (t.ex. ändrad lagstiftning, myndighetsåtgärd, strejk, blockad, sabotage, krig, terrorism, brand, översvämning, naturkatastrof, pandemi, epidemi eller annan extraordinär händelse). Dessa omständigheter befriar Purivive från skyldigheten att utge skadeståndsersättning och har omständigheten varat längre än två månader har både du och Purivive rätt att häva köpet med omedelbar verkan.
För att ärenden rörande en transportskada på en produkt som du har beställt från Purivive ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. För att kunna returnera varan ska du vidare kunna styrka ditt köp från webbplatsen, t.ex. genom orderbekräftelsen/kvittot som Purivive skickat till den e-postadress du angett i samband med din beställning. När vi mottagit din retur skickas en bekräftelse via e-post. Beroende på skadans omfattning företas t.ex. omleverans, avhjälpande eller prisavdrag. I sista hand kan återköp förekomma. För anspråk på annan ersättning, utöver kostnaden för varan, ansvarar Purivive enligt vad som följer av konsumentköplagen.
Pris- och produktinformation på Webbplatsen
Purivive strävar efter att informationen på webbplatsen alltid ska vara korrekt men reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel såsom exempelvis fel i produktbeskrivning, felaktigt pris, felaktig rabattkod och felaktig information om lagerstatus. Purivive förbehåller sig vidare rätten att när som helst korrigera sådana fel och att ändra eller uppdatera informationen. All bildinformation ska ses som illustrationer och kan inte garanteras återge varans exakta utseende eller beskaffenhet.
Omdömen
Genom att lämna omdömen om produkter på webbplatsen ger du Purivive rätt att publicera dem på webbplatsen samt i andra kanaler och medier. Purivive förbehåller sig även rätten att inte publicera och/eller ta bort inskickade omdömen.
Övrigt
För frågor kring dessa villkor eller tillvägagångssätt vid ångerrätt, reklamationer, transportskador etc. ta kontakt med Purivives kundservice genom kontaktformuläret på hemsidan eller genom att maila in till purivive.se@gmail.com. När du kontaktar oss ombeds du uppge ditt ordernummer som anges i din orderbekräftelse.
Villkoren uppdaterades senast: 2025-10-14